آیا میدانید حذف هخامنشیان از کتاب تاریخ دانش آموزان به تصویب رسید؟

فرزندان ما دیگر حتی نام کوروش بزرگ و داریوش رانخواهند شنید !

آیا میدانید 29 اکتبر روز جهانی کوروش  بزرگ است و این روز فقط در تقویم ایران نیست؟

پی نوشت: یعنی وقتی اینو تو فیس بوک دیدم آتیش گرفتم !عصبانی

ما همین امسال تو تاریخ ایران و جهان هخامنشیان رو خوندیمخنثی

ترجمه ی منشور کورش بزرگ :

آنگاه که بدون جنگ و پیکار وارد بابل شدم، همه مردم گامهای مرا با شادمانی پذیرفتند … مَردوک (خدای بابلی) دلهای پاک مردم بابل را متوجه من کرد زیرا من او را ارجمند و گرامی داشتم.

ارتش بزرگ من به صلح و آرامی وارد بابل شد … نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این شهر و این سرزمین وارد آید. من برای صلح کوشیدم. برده‌داری را برانداختم. به بد‌بختی‌های آنان پایان بخشیدم. فرمان دادم که همه مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و آنان را نیازارند. فرمان دادم هیچکس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند. خدای بزرگ از من خرسند شد … فرمان دادم … تمام نیایشگاه‌هایی را که بسته شده بود، بگشایند...اهالی این محل‌ها را گرد آوردم و خانه‌های آنان را که خراب کرده بودند، از نو ساختم. صلح و آرامش را به تمامی مردم اعطا کردم