و کنکور...

از فردا داره شروع میشه،از صمیم ِ قلبم برای تمام کنکوری ها،مخصوصا کسایی که دارن امسال دوباره کنکور میدن آرزوی آرامش و موفقیت دارم...

دروغ چرا واسه ی من سال ِ کنکور درسته که خاطره های خوب و خوشی هایی هم داشت ولی در کل همیشه ازش به عنوان ِ یکی از سال های بد زندگیم یاد میکنیم،اون سال فقط یه برنامه توی شبکه ی آموزش بود به نام ِ فرصت برابر که تقریبا پای ِ ثابتش بودم ولی ماشاا... با وجود ِ اینکه کلا توی شبکه های این مملکت یکسره داره تبلیغ میشه و بینش شاید یه سری برنامه هارو پخش کنه امسال شدیدا برنامه های ِ کنکوری ِ‌تبلیغاتی توی ِ شبکه های مختلف زیاد شده بود و من هروقت میدیدم داره درمورد ِ کنکور حرف میزنه کهیر میزدم و سریعا از اونجا متواری میشدم!

و خوشحالم از تلنگری که پارسال به خودم زدم و صبر نکردم که یک سال ِ دیگه واسه ی کنکور بخونم چون فکر نمیکنم با این اوضاع طاقت میاوردم و اشتباه ِ محض بود...

چندوقت پیش وقتی پستای کنکوری ِ وبلاگم روخوندم خاطرات زنده شد و کلی لبخند به لبم آورد و دیدم که چقدر زود گذشت و حتی این دو ترم از دانشگاه که واقعا زود گذشت و هنوزم باورم نمیشه که یکسال هست که من دانشجوام.

الان تنها توصیه ای که میتونم به کنکوری ها بکنم غیر از داشتن آرامش و این چرت و پرتا :))) که خودشونم میدونن و میتونن این توصیه هارو با یه سرچ تو گوگل ببینن اینه که مدیریت زمان خیلی مهمه،موضوعی که پارسال به من توی ِ کنکور ضربه زد...

من همیشه توی درسای عمومی شدیدا وقت کم می آوردم و خیلی هاش میموند ولی اختصاصی ها برعکس وقت زیاد میاوردم و بیکار مینشستم،اینقدر تمرین کردم که بالاخره روز ِ کنکور هم دقیقا سر وقت عمومی ها تموم شد و کلی به خودم افتخار کردم،ولی به هوای اینکه همیشه اختصاصی ها وقتم زیاده چنان وقتی کم آوردم که یادم میفته آه از نهادم بلند میشه...

زیادی درگیر سوالای ِ اقتصاد شدم!پارسال سوالا به شدت محاسباتی بود و برخلاف سال های قبل که سوالای اقتصاد تو دوصفحه جا میشد پارسال فکر کنم چهار پنج صفحه ای بود و جدول کشیده بودن در حدی که از کاغذ بیرون میزد!منم که حسابی رو اقتصاد وقت 

گذاشته بودم دلم نمیومد سوالات رو جواب نداده رها کنم...

خلاصه درسای ِ آخری مثل فلسفه و منطق و مخصوصا روانشناسی ای که کتابشو قورت داده بودم وقتم کم اومد و هول هولکی یه چیزایی که مطمئن بودم رو سریع زدم و وقتی هم واسه مرور نبود،میسوزم چون سوالای روانشناسی پارسال شدیدا آسون بود ولی من وقتی نداشتم...

خلاصه حواستون باشه که همون تایمی رو که واسه هر درسی نوشته رو براش بزارید و حتی اگه نصفه جواب دادین ولش کنید و برید سراغ درسای ِ دیگه...

دیگه الان هم کتاب رو کنار بگذارید و اگه هم کنار گذاشتنش باعث ِ استرس میشه فقط به خوندن خلاصه های کم یا چندتا فرمول اکتفا کنید،بچه های ریاضی که هیچ ولی انسانی و تجربی بعد ِ کنکور ریاضی اصلا به حرفاشون در مورد ِ سخت بودن ِ کنکور و اینطورچیزا گوش نکنید و گوشتون باشه دروازه...

یه توصیه ی دیگم هم برای بعد ِ کنکور ِ! ریلکس ریلکس ریلکس تر...

اصلن هر گلی که کاشتید یا هر دسته گلی که به آب دادین بی خیالش بشین،درست مثل خودم که البته نمیدونستم گل کاشتم یا دسته گل به آب دادم ولی بی خیالش شدم،اصلا خودتونو بزنید به اون راه و انگار نه انگار که کنکور دادین برید خوش باشید و هرکاری دلتون خواست بکنید،و هیچوقت این اشتباه رو نکنید که برید سوالا و کلیدش رو از سایت بگیرید که اونجوری روزای خوبی رو براتون پیش بینی نمیکنم مگه کسی که اطمینان داره زیادی کنکورو خوب داده و جزو ِ رتبه های زیر ِ پونصد ِ،درسته وقتی نتیجه ها اومد مثل ِ کسی که یکی از عزیزاش مرده نشستم و گریه کردم مثل ِ.....بلانسبت البته(!) ولی تا قبل از اون انگار نه انگار !

حتی الامکان از دوستایی که همش میخوان درباره ی کنکور حرف بزنن و انرژی منفی بدن و یا اون دسته یی که زیادی خوب دادن و میرن رو اعصاب ِ شما دوری و حتی قطع ِ رابطه کنید!:)) و اینکه هرکسی از شما پرسید کنکورو چیکار کردین؟اعم از فامیل و دوست و آشنا بگید نمیدونم!

حالا من پارسال واقعا نمیدونستم که میگفتم نمیدونم ولی اگه شما میدونید که بد بوده یا حتی میدونید که خیلی خوب بوده بازم بگید نمیدونم و خودتونو خلاص کنید تا هم سوال پیچ نشید و هم اینکه کنکور رو نمیتونید پیش بینی کنید یه وقت دیدین یه چیزی فکر میکردین و یه چیز ِ دیگه شد و شما میمونید و کسایی که فکر میکنن بهشون دروغ گفتید..

این توصیه هارو من با کوله باری از تجربه دارم بهتون میکنمنیشخند اینکه نتیجم بد بوده یا خوب مهم نیست مهم همون تجربه هست و اینکه بعد ِ یکسال تازه میفهمی باید چیکار کنی!

ایشاا... همتون بهترین نتیجه هارو میگیرید مخصوصا بعضی دوستای ِ خودم که امسال دا

رن دوباره کنکور میدن،این کنکور شرایط ِ سخت تری نسبت به پارسال داشت چون با جام ِ جهانی همزمان شد...

از اول مهر توی دانشگاه های خوب با رشته های مورد ِ علاقتون میبینمتون،احتمالا بعد ِ کنکور موقع انتخاب رشته ها هم یه سری توصیه براتون داشته باشم.

به امید موفقیتتونماچقلب