همیشه تکنولوژی رو دوست داشتم و یکی از تفریحاتم اینه که میرم تو سایتای مرتبطش و تا یه مدت طولانی ازشون بیرون نمیام و سرگرم  دیدن خبرا و مدلای مختلف و جدید میشم..

خیلی وقت بود که قصد داشتم زندگینامه  استیو جابز رو بخونم ولی هردفعه یه چیزی میشد که نمیشد!یا مثلا یه مقداریشو میخوندم و بقیشو نمیشد که بخونم...

ولی خب یه اطلاعاتی از خودش و کلا شرکت اپل داشتم،از غذا(!) ما یه دوستی در دنیای بلاگستان داریم که شدیدا به اون مرحوم و کلا اپل علاقمند هست و حتی دیده شده که استیو توی خوابش هم اومده(نه از اون خوابای الکی) و من هیچوقت این موضوع رو اینقدر که واسم عجیب بوده فراموش نمیکنم:دی حالا خوابو نمیگم چون تعریف کردن از زبون خودش یه لطف ِ دیگه ای داره ولی همینقدر بگم بعد از خوندن ِ این کتاب با خودم میگم کاشکی تو خواب ِ منم بیاد! :دی :)))

این دوست ِ ما برای بار ِ دوم دانلود زندگینامه استیو جابز رو توی وبلاگش گذاشت و دفعه  اول هم من دانلود کرده بودم که بخونم ولی خب نشد که نشد!اینبار تصمیم کبری گرفتم که حتما میخونمش...

روز ِ اولی که خوندمش یه بخش ِ زیادی از کتاب رو تموم کردم و باعث شد اونقدر درگیرش بشم که  اگه خودمم بخوام نتونم دست از سرش بردارم،رفت تو لیست ِ اون کتابایی که وقتی خوندمشون تاثیرگذار بوده و مدت ها فکر ِ منو مشغول کرده...

فکر کنم از یه هفته بیشتر گذشته که کتاب رو خوندم ولی همچنان توی گوگل و Uتیوب و سایتای دیگه دارم در مورد خودش و اطرافیانش و دوستاش و خانوادش میخونم و فیلم ِ سخنرانیاشو میبینم...

یک آدم ِ شدیدا رک که وقتی کسی ماه ها واسه یه طراحی وقت میگذاشت و اون طراحی رو بهش نشون میداد فقط یک کلمه میگفت که افتضاحه!یا این آشغال چیه که ساختی؟

یعنی کسی که آدم باید ازش بدش بیاد و متنفر باشه ولی در عین حال شدیدا جذاب و دوستداشتنی هم هست....نمیدونم اینو چجوری توضیح بدم وقتی بخونین بیشتر متوجه میشین...

و اون جذابیتش منو شیفته ی خودش کرد و شعاری که داشت(Think Different)روی من تاثیر گذاشت و چندروزه به این جملش فکر میکنم: "سادگی غایت کمال است" و هرچی میگذره به این نتیجه میرسم که یکی از بهترین جمله های دنیاست...

و اینکه اینقدر زیاد به جزئیات و بی نقص بودن اهمیت میداد باعث شده هرچی دور و برم میبینم مثل خودش فکر کنم که خیلی بیخوده!

با اینکه میدونستم که خیلی وقته از دنیا رفته ولی به صفحه های آخر کتاب که میرسید خیلی غمگین بودم و میگفتم کاشکی زنده بود یا حداقل کاشکی من زودتر از اینا این کتابو خونده بودم و وقتی توی این دنیا بود میدونستم که چه کسی هست...

چندوقت پیش هم یه فیلم ازش دیدم که لحظه ی مرگشو نشون میداد و پشت ِ میز نشسته و داره  صحبت میکنه که یه دفعه میفته و اونقدر ناراحت شدم و اشک ریختم که تا چند روز اون صحنه همش تو ذهنم بود...یه همچی آدم جوگیریم من!یعنی غرق یه کتاب باشم باید با کاردک از اون کتاب جمع کنن منو!

اینم لینک دانلود کتاب از وبلاگ ِ اون دوستمون،چند روزه جنایت و مکافات رو شروع کردم تا الان که باهاش خوب ارتباط برقرار کردم.

راستی حتما سخنرانی استیو جابز توی دانشگاه استنفورد رو ببینید،چند دقیقست ولی پر از درسه،توی آپارات فیلمش هست.