چند وقتی بود که دیگه عکس چیزایی که درست میکنم رو اینجا نزاشتم،نمیدونم چرا!

فکر کنم خواستم اینجا با وبلاگ آشپزی اشتباه گرفته نشه...

حتی تو این فکر بودم یه وبلاگ درست کنم تا دستور چیزایی که درست میکنم رو همراه با عکس توش بزارم تا هم واسه خودم بمونه هم یکی گذرش بهش خورد به دردش بخوره،ولی خب فعلا زوده واسه اینکار...مخصوصا اینکه دست به نوشتنم زیادی خوبه رسپی هارو همه رو توی دفترم مرتب مینویسم و نیازی به این کار نیست...

حالا عکس یه سری چیزایی که از تابستون تا الان درست کردم رو الان میزارمشون...

با پای سیب شروع میکنم،قبلنا تجربه ی دوبار درست کردن پای سیب رو داشتم ولی خیلی از نظر خودم چیز جالبی در نیومد،خب اون موقع خیلی کم این چیزارو درست میکردم و فوت و فناشو بلد نبودم،تا اینکه تابستون به سرم زد دوباره سعی کنم که بهتر درست کنم،جالبیش اینجاست از همون دستور استفاده کردم ولی نتیجش زمین تا آسمون فرق داشت،همیشه هرچیزی که درست میکنم بالاخره یه چیزی از توش پیدا میکنم که بگم خوب نیست و غر بزنم حالا هرچقدر بقیه بگن اشتباه فکر میکنی!ولی این یکی از اولین چیزایی بود که وقتی خوردم گفتم چقدر خوب شده!و تا چند روز از خودم تعریف میکردم و کلی حس خوب داده بود:)))

خیلی خوب ازش استقبال شد طوری که چند وقت بعد واسه همکارای بابا و مامی(همکارا مشترک هستن)هم درست شد،البته دوباره دلم خواست یه تجربه ی جدید دیگه داشته باشم و وقتی ساعت 12 شب پای سیب درست شد تازه به سرم زد بزار شیرنی کشمشی هم امتحان کنم ببینم میتونم!چون واسه اولین بار بود نمیدونستم تا چه حد تغییر اندازه میده خیلی پف کرد و شیرنی ها بزرگ شد!ولی خب خیلی خوب بود...

شیرنی شربتی قزوین...یه نوع باقلواست،خوب شد ول خیلی جای کار داره،مثلا حس کردم زعفرونش زیادی بود یا اول باید برش زد بعد شربتارو روش ریخت و یا نحوه ی برش زدن...

این یکی از سخت ترین تجربه ها بود در حدی که کمر درد گرفتم:دی ولی کاملا ارزششو داشت ^_^

کیک موز و گردو،اولین تجربه ی درست کردن کیک توی قالب های سیلیکونی که آخرین بار هم بود و دیگه هم نمیخوام برم سراغش،چون یه قسمتاییش میپخت یه قسمتایی هم نه و باعث میشد صبر کنم تا اونا هم بپزه و در نتیجه قسمتای دیگه میسوخت!تو عکسم معلومه...فهمیدین چی گفتم که؟:)))همون قالبای قدیمی خیلی بهتره...

کوکوی مرغ...این خیلی خوب شد انصافا!

خانواده دوست داشتن....کاملا یهویی هم درست شد...

قبلا مرغ زیاد درست کردم ولی این اولین بار بود که سعی کردم یه کم حرفه ای تر به قضیه نگاه کنم و چاشنی های جدید اضافه کنم،طعم خوب بود ولی تو تزئین من همچنان میلنگم{#emotions_dlg.e28}ته هنرم بود دیگه خخخخخخ{#emotions_dlg.e28}ته دیگو ببین{#emotions_dlg.e21}

کیک ارده و کنجد،بافتش از همه ی کیکایی که درست کردم بهتر و سبک تر و عالی تر بود!خیلی خوشمزست این جز کیکای محبوب خانواده شد

و اولین تجربه ی بیسکوییت پزی{#emotions_dlg.e28}بیسکوییت کره ای ساده{#emotions_dlg.e28}که البته قرار بود ظاهرا چیز دیگه ای بشه ولی نشد{#emotions_dlg.e28}اون روز خیلی بد بود آشپزخونه به گند کشیده شده بود از آخر نتونستم با رویال آیسینگ روشو کار کنم...{#emotions_dlg.e28}

چیز کیک

موس شکلاتی

کیک سرکه(ایتالیایی)زیاد درست کردمش و ازش خاطره های خوب هم دارم...

اینم کاپ کیکای فوری و دورشم شیرنی کشمشی که واسه بار سوم درست شده و تجربم بیشتر شده...همین چند روز پیش کشمشی هارو درست کردم و به سفارش پدر بود واسه عموی گرامی که وقتی دفعه ی قبل کشمشی هارو خورد خیلی خوشش اومده بود

یه کیک شکلاتی هم خواستم بزارم که نمیدونم چرا ریسایز نمیشه و در نتیجه چون حجمش زیاده آپلود نمیشه...ایشاا... دفعه های بعد:دی{#emotions_dlg.e28}

اگه کسی از چیزی خوشش اومد و دستورشو خواست برام کامنت بزاره تا براش بفرستم.

خیلی نمیگزره از اینکه فهمیدم آشپزی و شیرنی پزی یکی از بزرگترین نعمتای دنیاست که هروقت اعصابم خورده کافیه برم سراغش تا حالمو بهتر کنه.