این انتخاب رشته مارو از همه چی انداخت !کلافه

رفتم مرکز شماوره پیش آقای مروارید،خب توی مشهد خیلی ها ازش نتیجه گرفتن و تعریف میکنن.ولی شلووووووووووووووغ ! یعنی من هروقت رفتم با سردرد برگشتم.اوه

ولی توی همه ی این شلوغی ها بین این همه مراجعه کننده یه آقای فوق العاده مهربون و باحوصله که اگه ساعتای آخر هم باشه واست مثل بقیه وقت میزاره که عاشقش شدم و واقعا به درد کار مشاوره میخوره.قلب

درواقع برات انتخاب رشته نمیکنه چیزی که بعضی ها ازش ناراضی بودن.اول میفرستت و میگه خودت به ترتیب علاقه هر رشته و دانشگاهی رو که دوست داری حتی اگه احتمال قبولیش 0 باشه رو برام بنویس.بعد از نوشتن میاد و راهنماییت میکنه که جاهاش بهتره که عوض بشه یا درمورد بازار کارشون و ....ابرو

و خودش هم برگه زده که بهترین کسی که میتونه انتخاب رشته کنه خود شمایید.

خب به هرکی که برگه میداد  از 150 تا حداقل 60 یا 70تاش و حتی تمام 150 تارو پر میکرد از روزانه شبانه بگیرید تا غیرانتفاعی ،پیام نور، بین الملل ،مشهد، شیراز ،تهران، قوچان ،درگز ،شیروان بجنورد و ....و تقریبا همه ی رشته ها.

من برگرو که نوشتم خیلی زور زدم که زیاد بشه شد 8 تا ! اصلا نمیدونستم چی کار کنم. فردا ساعت 3 ظهر پیشش رفتم و 8 نوبتم شد(یعنی اوج سردرد و اعصاب خوردی و پریشونی و استرس رو تصور کنید)بهم گفت حالت خوبه دخترم؟سوال

گفتم نه !اصلا !خنثی

گفت با این انتخاب رشته منم حالم خوب نیست !نیشخندو اینکه رتبه ی خوبی داری ولی نه در اون حدی که فقط همینارو بنویسی ،منم گفتم خب من اگه به سال بعد کشید مشکلی ندارم و کلی صحبت کرد و کلا از سال بعد منصرفم کرد و گفت این رتبه حیفه . سال دیگه با رتبه ی ده هزار پیشم میشینی...شیطان

همونطور که اونجا یه پسری اومد تجربی و گفت پارسال کنکور شدم هشت هزار همه گفتن صبر کن یه سال دیگه بخون و امسال شدم هجده هزار و حتی میگفت کشور های اطراف ایران مثل پاکستان هم قبول شدم اصلا مهم نیست فقط یا پزشکی میخوام یا پیرا پزشکیتعجب

 

 

 

خلاصه به هزار بدبختی انتخاب هارو زیاد شون کردم و البته همش هم دانشگاه فردوسی زدم.نمیدونم باید به کی گفت دلیل نمیشه چون دانشگاه فردوسیه فقط توی مشهد باید یه دونه باشه ! یعنی چی !یعنی یکی مشهد فردوسی قبول نشه باید به فکر غیر انتفاعی و پیام نور بیفته !رشته های انسانی واقعا محدوده و علاوه بر اون همین فردوسی هم رشته هاش محدودتر !عصبانی

توی انسانی چندتا رشته ی تاپ داره که همه بهش هجوم میارن ولی خب مثلا ریاضی بین مهندسی ها معمولا پراکنده میشن و اینطوری کار ما خطری میشه.

انتخابای اولم شد روانشناسی که فهمیدم فردوسی روانشناسی عمومی فقط شبانه داره که اول عمومی رو زدم بعد بالینی بعد هم کودکان استثنایی.

عمومی لب مرزم پنجاه پنجاست بالینی احتمالش نزدیک به صفر و کودکان حتما قبولم.

روانشناسی بالینی و کودکان استثنایی تفاوتشون فقط توی 25 یا 15 واحده و توی ارشد راحت میشه به بالینی تغییرش داد ولی هرچی فکر کردم دیم بهتره عمومی رو اول بزنم چون با شناختی که از خودم دارم با روحیه ی مثل برگ گلم(!)سازگار نیست...از خود راضی

سعی کردم یه کم عقلانی کار کنم و فقط به علاقه نگاه نکنم واسه  همین بعدش حقوق(که بازم احتمال قبولی نزدیک به صفر) و بعد فقه و حقوق که احتمال خیلی زیاد قبول میشم و این دو رشته هم مثل همن یعنی برای هردو میشه آزمون وکالت و سردفتری و .. داد فقط فقه و حقوق عربیش خیلیه منم که عاشق عربیدروغگونیشخند

این انتخابم صرفا بر اساس آینده و بازار کار بود و خب پرواضح که توی هر رشته ای به لیسانس که الان دیگه فایده ای نداره اکتفا نمیکنم.

و بعد به ترتیب علوم اقتصادی،علوم اجتماعی،حسابداری،علوم سیاسی و علوم تربیتی که خب احتمال قبولیم توی اینا بالای 90 درصده.

بینشون علوم اقتصادی و اجتماعی رو خیلی دوست دارم البته بعید میدونم که کار به انتخابای پایین بکشه ولی خب نوشتم واسه اینکه دل آقای مروارید خوش بشه و کار خطرناک نکنممژه

البته اینارو دیشب وارد سایت کردم و تا الان دوبار تغییرشون دادم و مهلت تا پنج شنبه تمدید شده و احتمال اینکه شونصد بار دیگه کم و زیاد و جا به جا بشن زیاده !

پیش بینی خودم اینه احتمالا عمومی رو قبول بشم و اگه نشد کودکان قطعا قبولم که در این صورت برای ارشد گرایش دیگه ای رو انتخاب میکنم.

خلاصه این روزا سرم شلوغه مخصوصا اینکه مسافرت و عروسی هم در راهه که کارهای اونا هم هنوز باقیست.

 

پی نوشت:علاوه بر اینکه سر خانواده و آقای مروارید رو واسه ی انتخاب رشته و ترتیب رشته ها درد آوردم جا داره از همینجا تشکر کنم از مهربون ترین مدیر دنیا که شونصد بار  زنگ زدم و پرسیدم که اگه خودمم بودم حوصله ی خودمو نداشتم ولی هردفعه با حوصله جواب گرفتمقلبنیشخند

رویا نوشت:ایشا.. یه روزی هم این عکسو بزارمنیشخند